الرئيسية > اخبار حصرية

الممثلة ياسمين عبد العزيز في العناية المركزة بسبب خطأ طبي

  • الإثنين 19 يوليو 2021 - 18:00 | سمية بنصات

كشف الممثل المصري أحمد العوضي يوم السبت عن مرض ياسمين عبد العزيز زوجته من خلال تدوينه نشرها على صفحته الرسمية في موقع التواصل الفايسبوك وطلب من جمهوره الدعاء لها وأن روحه ليست معه وأنه أضعف إنسان على وجه الأرض.

وجاء في تدوينته: “يمكن ببان  قدامكم دايما قوي .. لكن الحقيقه انا دلوقتي اضعف انسان علي وجه الارض عشان انا روحي مش معايا … انا ضعيف جدا من غيرك انتي لازم تبقي كويسه ولازم تقومي بالسلامه …   انا لاول مره اكتب من غير ما اكون مفكر انا بكتب ايه وهكتب ايه … بس انتي هتقومي ان شاء الله باذن الله عشان انتي وعداني وعد وهتتفذيه … انا عاوزك تبقي كويسه وتقومي عشان اقولك اني لو كنت ببينلك اني بحبك مره فالحقيقي واللي جوايا اني بحبك الف  مره … وانا دلوقتي مش قوي زي ما انتي بتشوفيني انا دلوقتي ضعيف ضعيف جدا .. لحد ما تقوميلي تاني عشان زي ما انتي بتاخدي قوتك مني انا كمان باخد قوتي منك …. قومي عشان انا بحبك…  بحبك اكتر بكتيير من كل الكلام اللي انا كتبته .. اكتر بكتير من كل اللي عدينا بيه مع بعض من ايام حلوه ومواقف صعبه مرت علينا … اكتر بكتير حتي من الموقف اللي احنا فيه دلوقتي .. انا بحبك”.   ..

وأضاف: “ادعولها تقوم بالسلامه زي ما انتو دايما بتدعولها بالنجاح والتوفيق .. هي دلوقتي محتاجه دعواتكم”.

بعد تداول خبر مرض ياسمين انتشرت الإشاعات حول طبيعة العملية التي تسببت لها في خطأ طبي وهل صحيح خطأ طبي، فهناك من رجح أنها كانت تكشف على الرحم وآخرون قالوا أن السبب هو استئصال جزء من الأمعاء.

 ليخرج مرة أخرى زوجها أحمد العوضي ويطلب من الناس عدم الثقة بأي تصريح يصدر من جهة أخرى غيره قائلا: ” يا جماعه بعد اذنكم .. اي تصريح عن الحاله عن طريقي فقط …  وانا مقلتش اي تصريح عن حالة ياسمين  غير اني طلبت منكم دعواتكم .. وتمنياتكم لها بالشفاء العاجل ،هي في الرعايه دلوقتي ومحتاجه دعواتكم .. دي كفايه انها تهون عليها”.

تضامن العديد من المشاهير والنجوم العرب المصريين مع ياسمين عبد العزيز منهم، أحمد حلمي، رامز جلال، خالد الصاوي، أصالة، منى زكي ……و آخرون متمنين لها الشفاء العاجل.

عبر عن رأيك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اقرأ المجلة عبر الضعط على الصورة